lördag 25 januari 2014

Paleopannkaka!



Eftersom det var så länge sedan jag bloggade kompenserar jag det med nytt inlägg två dagar i rad! Detta är ett något annorlunda inlägg, men ville gärna dela detta receptet med er. Denna paleopannkaka är supergod, enligt mig är den godare än både vanilga, anerikanska och chokladpannkakaor! Att den är nyttigare är bara ett plus. Den är perfekt som helgfrukost, lunch eller som mat efter träning. De är rätt så mättsamma. Jag brukar äta dem med turkisk yoghurt, hallon och blåbär. Men variationen är oändlig, du kan toppa med vad du vill!

När du steker dessa pannkakor bör man steka rätt så tjocka och inte använda en allt för stor stekpanna. Gör man inte det kan man få stora problem när man ska vända dem,jag har erfarenhet av detta, pannkakan går i tusen bitar. Tar du en mindre panna och tillsätter smör mellan varje pannkaka ska det dock inte vara några problem!

Jag kommer tyvärr inte ihåg var jag hittade detta recept men till den som har gjort det, tack så mycket!

Paleopannkaka 5-6 st
5st ägg
1 banan
3 msk krämig kokosmölk
2 msk mandelmjöl
lite salt
smör till stekning

- Mixa samman alla ingredienser i en mixer och stek dem sedan på medelvärme.

Hoppas ni testar detta, ni kommer inte ångra er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar