onsdag 1 juli 2015

Fläderisglass med frukt.


Och så äntligen kom sommaren! Vad passar då bättre än en svalkande isglass? Jag kan säga att detta är bland den godaste isglassen jag ätit, och även fyraåriga lillasystern höll med. För det första så är det ju supergott med flädersaft, vilket då klart är en bra start. Men det blev också så himla gott med frukten i också. Ibland kan det kanske vara lite trist med isglass, men frukten gör att det händer något och man får flera olika smaker! Det här är en sån glass som tar fem minuter att göra och går att variera i oändligheten. Man kan använda de frukter man har hemma och variera saften om man vill ta något annat!  Jag använde jordgubbar och nektariner i mina!

Det godare är ju att göra sin egen flädersaft vilket jag rekommenderar starkt, mitt recept hittar ni här.
Jag använde papperssugrör som glasspinne, detta är dock inget som jag kan rekommendera. Det var visserligen väldigt fint men också opraktiskt, de böjdes vilket gjorde ätandet väldigt svårt.

Fläderisglass

Blandad fläderblomssaft
Skivad frukt av valfri sort (jordgubbar och nektarin rekommenderas 😊)

- Fyll isglassformar till lite mer än hälften
- Lägg i skivad frukt och sätt på locket till formen!
- Frys till glassen blivit is

Sätt dig i solen och njut! ☀️☀️


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar