tisdag 1 oktober 2013

Godaste Citrontårtan!




Denna tårtan var verkligen helt fantastisk! Den smakar mycket citron och för de som tycker om citron, jag är en av dem som älskar det, är denna tårtan helt perfekt. Jag har tänkt på att göra denna tårtan under en längre tid men har inte haft något bra tillfälle. Men denna helgen var det släktkalas och jag tog chansen att baka denna såklart. Den blev mycket uppskattad av de vuxna som var där, dock inte lika uppskattad av barnen... Kan varit lite för mycket citron för dem!

I många av de tårtorna som jag bakat blir bottnarna ofta ganska kompakta och mastiga, vilket inte behöver vara dåligt, men det var trevligt att dessa var fluffiga och lätta. Lemoncurd som fyllning kan ju inte heller gå fel och även grädde blandat med lemoncurd är en mycket bra kombination. Gillar ni citron är denna tårtan ett måste!



Receptet kommer från Linda Lomelinos bok Lomelinos tårtor och går att hitta här! Jag älskar verkligen hennes böcker och hennes recept, både tårboken, glassboken och bloggen! Vimplarna på tårtan har jag gjort av grillpinnar, snöre och papper. 





:):)







1 kommentar:

  1. Håller fullständigt med fantastiskt god☆☆☆M.

    SvaraRadera