tisdag 18 juni 2013

Mössa för de små söta.



Då kommer mitt första inlägg från virkningen! Det kommer inte bli lika många inlägg på detta som det kommer bli om bakningen. Detta eftersom det tar mycket längre tid att göra dessa saker. Men jag ska göra mitt allra bästa för att det ska komma upp ett inlägg då och då.  Jag virkar för det mesta mer amigurumi och mobilfodral i form av djur (kommer inlägg på detta inom kort) men bestämde mig för att göra något lite annorlunda. Trots att det absolut inte är möss-säsong nu gjorde jag denna superfina mössan Här får min lillasyster agera modell för att visa upp mössan för er! Mössan är helt virkad i stolpar och mönstret är inte allt för svårt.

Mönstret finns till barn upp till 3 år. Jag har gjort denna mössan till en tvååring. Mönstret finner du här!

Jag valde även att göra en applikation på mössan, det blir lite roligare då samtidigt som den här ugglan är hur söt som helst. Mönstret på den är tyvärr på engelska och jag hade lite svårt att förstå det, men jag gjorde lite som jag själv trodde där jag inte helt förstod. Mönstret som jag utgick ifrån finns här.


Om ni ger er på att göra denna, lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar